۳۱ فروردین ۱۳۹۲، ۱۱:۴۵

اخبار کوتاه نمایشگاه 26/

غرفه‌های خالی نمایشگاه کتاب به نفع ناشران متقاضی جابجا می‌شود

غرفه‌های خالی نمایشگاه کتاب به نفع ناشران متقاضی جابجا می‌شود

معاون امور نمایشگاهی نمایشگاه كتاب تهران از واگذاری غرفه‌های خالی به ناشران متقاضی حضور در این نمایشگاه خبر داد و ابراز امیدواری كرد كه غرفه‌ها در موعد مقرر تحویل ناشران شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد اللهیاری فومنی، معاون امور نمایشگاهی نمایشگاه بین‌المللی كتاب تهران گفت: بعد از پایان طراحی سالن‌های چهارگانه و تایید ریاست نمایشگاه، اجرا و نصب سازه‌ها از 26 فروردین آغاز شد.

وی با اشاره به اینكه زمان تحویل غرفه‌ها از طریق روابط عمومی نمایشگاه به اطلاع ناشران خواهد رسید، به ناشران توصیه كرد كار چیدمان را تا روزهای پایانی به تاخیر نیندازند.

اللهیاری از تصمیم كمیته ناشران داخلی برای كاهش آمار ناشران متقاضی جا مانده از نمایشگاه خبر داد و تصریح كرد: اگر غرفه‌ای خالی ماند، با حكم كمیته ناشران داخلی به نفع ناشران متقاضی در فهرست جا به جا خواهد شد.

وی از ادغام غرفه ناشرانی كه آثارشان كمتر از 35 عنوان است خبر داد و ابراز امید واری كرد غرفه‌ها در موعد مقرر به ناشران حاضر در نمایشگاه تحویل داه شود.

اللهیاری خاطرنشان كرد: نصب سازه‌ها در بخش ناشران عمومی به دلیل وسعت جا زودتر به اتمام خواهد رسید اما در بخش‌های كودك و نوجوان، آموزشی و دانشگاهی بعد از ایجاد سالن، ساخت غرفه‌ها آغاز خواهد شد.

خبر دیگر از نمایشگاه اینکه، كتاب «مردم سالاری دینی از منظر مقام معظم رهبری» به همت مركز اسناد انقلاب اسلامی در این نمایشگاه عرضه می‌شود. این اثر كه برای نخستین بار در بازار كتاب منتشر می‌شود، به مقوله چگونگی تبیین و تبلیغ انتخابات از نگاه مقام معظم رهبری می‌پردازد. در غرفه مركز اسناد انقلاب اسلامی، كتاب «سفرنامه مقام معظم رهبری به استان خراسان شمالی» عرضه خواهد شد.

این مركز پژوهشی ـ تاریخی با بیش از 400 عنوان كتاب در بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی كتاب تهران حضور خواهد داشت كه 60 عنوان آن چاپ نخست و نزدیك به 20 عنوان تجدید چاپ هستند.

دیگر اتفاقی که امسال در نمایشگاه شاهد آن خواهیم بود، حضور گروه‌های تئاتر خیابانی در آن است.

به گفته معاون علمی و فرهنگی نمایشگاه بین‌المللی كتاب تهران، در ایام برپایی این نمایشگاه، تئاتر خیابانی با محوریت كتاب و كتابخوانی در محوطه مصلای بزرگ تهران به اجرا درخواهد آمد.

همایون امیرزاده تاکید كرد: این ابتكار، با هدف پر كردن اوقات فراغت بازدیدكنندگان از نمایشگاه برنامه‌ریزی شده است. گروه‌های تئاتر خیابانی در دو نوبت صبح و عصر، به اجرای تئاتر با موضوع كتاب و اهمیت ترویج فرهنگ كتاب و كتابخوانی و همچنین دغدغه‌های این حوزه  خواهند پرداخت.

معاون علمی و فرهنگی بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی كتاب تهران گفت: این گروه‌های هنری، با همكاری اداره‌كل مركز هنرهای نمایشی و معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برنامه‌هایشان را اجرا خواهند كرد.

امیرزاده تصریح كرد: سعی می‌كنیم فضایی مناسب برای استقرار گروه‌های تئاتر خیابانی در نظر بگیریم و امیدواریم بیش از 15 اجرا در ایام برگزاری نمایشگاه كتاب تهران داشته باشیم.

نمایشگاه بین‌المللی كتاب تهران از 11 تا 21 اردیبهشت ماه در مصلای تهران برپا خواهد شد.

کد خبر 2036115

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha